WHO'S AFRAID OF YELLOW AND TAPE, 2018

Goethe Institut Hong Kong
Material: Plastikbarrieren, Wechsellichtlampen, Regenschirme, Klebeband, Post-it Notizblöcke, Tweed, Schaumstoff, HD-Filme
Maße: Installationen in zwei Räumen

Orangenes Klebeband ist von einer Seite der weissen Ausstellungswand zu anderen gespannt. Es hält einen Stapel gelber Post-it Notizblöcke an die leere Wand gedrückt. Beide Materialien sind wegen der politischen Lage in Hong Kong zu Codes geworden und können somit als Symbole für polizeiliche Regulierung (orangenes Polizeiband) und für vergangene Wunschbekundung gelesen werden (Post-its an der "John Lennon wall").
Weiche Formen aus englischem Tweed, die an Betonstraßenabsperrung erinnern, versperren den Raum. Im hinteren, verdunkelten Ausstellungsraum stehen die in Hong Kong üblichen Plastikbarrieren, die anstelle mit Wasser, mit farbig pulsierendem Licht gefüllt sind. Die einzelnen Barrieren sind miteinander durch Regenschirme verbunden, ebenfalls Zeichen der vergangenen Demokratiebewegung.
In beiden Räumen erzeugen ästhetische Zeichen eine Stimmung von unbestimmbarer Ahnung.

WHO'S AFRAID OF YELLOW AND TAPE, 2018

Goethe Institut Hong Kong
Material: plastic barriers, colour-changing lamps, umbrellas, tape, Post-it notes, tweed, foam rubber, HD-films
Dimension: installations in two rooms, varying size

An orange tape runs over the wall of the exhibition space keeping a stack of unwritten Post-it notes pressed against the wall's white surface. Both materials have become codes in the past Umbrella Movement in Hong Kong, symbolizing freedom of speech (Post-it notes on the John Lennon wall) and the increasing police dominance in the streets (orange tape is used for crowd control at demonstrations).
Soft barriers covered in English tweed fabric are placed as sculptures in the exhibition space. In the back space of the gallery, white plastic barriers – common barriers in the streets of Hong Kong – are flooded with pulsating colourful light instead of with water. They are joined together by umbrellas and hold these symbols of the movement tight to the regulating arrangement.
In both spaces the aesthetic objects create a space of irritating anticipation.


         

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